Dwars Door Dordt, "Langs de havens en door de binnenstad"

Novi liep voor Sara

Een paar weken geleden kregen we het verzoek of Novi Hermus na de de 800 m Scholierenloop ook nog 2 km Jeugdloop kon lopen. Gezien haar leeftijd zou ook een 2 km geen probleem moeten zijn, dus hebben we Novi ook voor de 2 km ingeschreven.

Een week voor de DwarsDoorDordt werd duidelijk waarom Novi dit bijzondere verzoek heeft gedaan.

Lees meer: Novi liep voor Sara

DDD op RTV Dordrecht

Zie https://www.youtube.com/watch?v=xOlTIusysyE


Organisatie

Vrijwilligers gezocht

Een evenement als de Dwars Door Dordt kan niet worden georganiseerd zonder vrijwilligers. Dat begint al bij de organisatie. Het organisatiecomité van de Dwars Door Dordt bestaat geheel uit vrijwillligers, die al maanden met grote inzet bezig zijn dit evenement tot een succes te maken.

Bij de organisatie van Dwars door Dordt zijn naast het vaste organisatie team nog veel meer vrijwilligers nodig. Veel vrijwilligers kunnen makkelijk gevonden worden, omdat ze vaak al jaren lang mee doen. Maar elke keer zijn er ook weer nieuwe vrijwilligers nodig. Mogelijk heeft u / heb je interesse om aan dit mooie evenement bij te dragen, lees dan vooral verder.
Als je interesse hebt om ons op een of andere manier te helpen, meldt je hier aan via info@dwarsdoordordt.nl. Vermeld je naam, leeftijd, adres en eventuele verdere opmerkingen.

Op de dag zelf zijn er vrijwilligers nodig om alles in goede banen te leiden. We hebben vrijwilligers nodig om de volgende functies in te vullen:

Parcourswachten / verkeersregelaars: totaal 62 vrijwilligers gezocht

  • Taak: verzorgen dat verschillende kruisende verkeersstromen (algemene weggebruikers en lopers) veilig kunnen verlopen: uitgangspunt is dat lopers met voorrang over parcours kunnen gaan, met minimale verstoring voor overig verkeer / weggebruikers. Inzet langs parcours of op atletiekbaan van 12:00 tot maximaal 14:30 uur.

Voor deze taak is een certificering vereist (o.a. ten behoeve van verzekering) waarvoor een (simpele) E-learning cursus gevolgd moet worden (zie www.verkeersregelaarsexamen.nl). 

Opbouwmedewerkers: totaal 8 vrijwilligers gezocht

  • Taak: assistentie bij ophalen goederen uit opslag (clubhuis /sporthal); meehelpen bij opbouw van voorzieningen op en rond het parcours, voorafgaand aan de feitelijke loop: opbouwen start / finish locatie met tenten, uitzetten parcours en afzettingen: van 08:30 tot 11:30 uur.

Inschrijfbureau: totaal 16 vrijwilligers gezocht

  • Taak: uitdelen startnummers van lopers die vooraf al hebben ingeschreven, in sporthal Reeweg, van 10:00 tot 13:00 uur .
  • Taak: invoeren gegevens van lopers-gegevens in computer programma (Wegwed, niet moeilijk, wel precies werk), in Sporthal Reeweg, van 10:00 tot 13:00 uur.

Drankposten / sponsposten: totaal 8 vrijwilligers gezocht

  • Taak: uitzetten van drankpost inclusief vuilnistonnen, openen van drankflessen, uitschenken van drank in bekers, aanreiken van drank aan lopers, opruimen van weggeworpen bekers en tonnen: op Korte Kalkhaven van 13:00 tot 13:45 of op atletiekbaan Reeweg van 11:00 tot 14:30.

Uitgifte medailles: totaal 4 vrijwilligers gezocht

  • Taak: uitdelen herinneringen / medailles aan gefinishte lopers; direct na passage finish, op atletiekbaan Reeweg van 11:00 tot 14:30.

Afbouw/opruimmedewerkers: totaal 8 vrijwilligers gezocht

  • Taak: meehelpen bij opruimen van voorzieningen op en rond het parcours, na afloop van de feitelijke loop: afbreken finish locatie, opruimen parcours en afzettingen, opruimen van de sporthal, assistentie bij terugbrengen goederen naar opslag (clubhuis /sporthal): van 14:00 tot 15:30.

En alle vrijwilligers krijgen een pakket met lunch, drankje, wat versnaperingen en een kleine herinnering.

Aanvullende gegevens